Dziękujemy za zaproszenie i włączamy się do sponsoringu turnieju, jak również udostępniamy portal do relacji z przygotowań, przebiegu i wyników. Relacje z poprzednich edycji rozgrywek po wpisaniu do " wyszukiwaczki" słowa turniej. Są tam wyniki i zdjęcia piłkarzy w tym jedno unikalne jak abp. A. Nossol gra w piłkę nożną. Jest również o ustanowieniu św. Jacka "Patronem Piłki Nożnej". Nie uczyniono tego przed "Mistrzostwami Europy 2012" i dlatego tak blado wypadła nasza reprezentacja -:(

plakat 6 turniej


PROGRAM
VI Międzydiecezjalnego Turnieju Piłkarskiego
o Puchar św. Jacka
- Strzelce Opolskie 12 czerwca 2013
830 – Losowanie grup
840 – Zbiórka wszystkich drużyn w strojach sportowych (na płycie stadionu, przy tabliczkach z nazwami szkół)
845 – Oficjalne rozpoczęcie Turnieju, przywitanie Gości i prezentacja drużyn
900 – Rozgrywki grupowe na 3 boiskach trawiastych.
1300 – Faza pucharowa (mecze ćwierćfinałowe).
1400 – Wręczenie turniejowych pamiątek dla drużyn, które odpadły z rywalizacji oraz poczęstunek
1415 – Mecze półfinałowe
1500 – Mecze finałowe (o 3 miejsce i o 1 miejsce)
1545 – Ceremonia zakończenia (wręczenie pucharów, pamiątkowych medali i podziękowań dla sponsorów i patronów)

REGULAMIN TURNIEJU
„O PUCHAR ŚW. JACKA”

I. DATA I MIEJSCE ZAWODÓW
Turniej rozgrywany będzie w dniu 12 czerwca 2013 r. na boiskach Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Strzelcach Opolskich (ul. Strzelców Bytomskich 2a). Początek zawodów o godz. 8:30.

II. BOISKO
Placem do gry będą 3 boiska trawiaste.
- Pole gry ma długość 60-70 m i szerokość 40- 45 m,  będzie wyznaczone na boisku.
- Pole karne: linie wyznacza się w odległości 9 metrów od linii bramkowej i po 5 m na zewnątrz od słupków bramek (prostokąt o wymiarach 9 x 15 m).
- Bramki o wymiarach 2 x 5 m.
- Piłka do gry – Nr 5

III. CZAS GRY
1. Każdy mecz rozgrywany będzie w czasie 2 x 10 minut, a przerwa zostanie przeznaczona na zmianę stron boiska.
2. Sędzia ma prawo dodać kilka minut do części spotkania.
3. O zakończeniu meczu decyduje sędzia.

IV. ZESPOŁY I ZAWODNICY
- Do protokołu każdy zespół wpisuje maksymalnie 10 zawodników, pod składem podpisuje się trener/kierownik oraz kapitan zespołu.
- Na boisku gra siedmiu zawodników, z których jeden jest bramkarzem (odróżnia się kolorem koszulki). Do rozpoczęcia lub kontynuowania gry wymagany jest udział minimum sześciu zawodników w każdym zespole.
- Ubiór: stroje (koszulki, spodenki i getry) jednolite, wskazane zmienne stroje, obuwie piłkarskie z wyłączeniem wkrętów
c. Składy drużyn (nr na koszulce, imię i nazwisko) należy podać organizatorowi przed rozpoczęciem turnieju.
b. Kwestie sporne (kolor stroju itp.) rozstrzyga sędzia prowadzący mecz.

Fazy turnieju

1. Faza grupowa
a. Mecze w grupach A, B, C, D  rozegrane zostaną systemem „każdy z każdym”.
b. Drużyny, które zajmą pierwsze i drugie miejsce w swojej grupie awansują do II fazy turnieju.
c. O kolejności w tabeli decyduje:
    ilość zdobytych punktów,
    przy tym samym bilansie punktowym - bezpośredni pojedynek,
     przy remisie - różnica bramek, a następnie liczba zdobytych bramek.
W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez więcej niż dwa zespoły przeprowadza się dodatkową punktację pomocniczą spotkań wyłącznie między zainteresowanymi zespołami (tzw. „mała tabela”), kierując się kolejno zasadami podanymi wyżej, biorąc pod uwagę jedynie wyniki spotkań pomiędzy zainteresowanymi zespołami.

2. Faza pucharowa
a. Po rozgrywkach grupowych nastąpi system pucharowy: począwszy od ćwierćfinałów  (gdzie  drużyna, która zajęła pierwsze miejsce w grupie A zmierzy się z drugą drużyną grupy B, 1B - 2A, 1C - 2D, 1D - 2C, następnie zwycięzca I ćwierćfinału zagra ze zwycięzcą III ćwierćfinału, II z IV).  
b. O zwycięstwie w meczach rozgrywanych systemem pucharowym decyduje:
    wynik w normalnym czasie gry,
    przy remisie – dogrywka (2 x 5 min),
    w przypadku remisu po dogrywce – rzuty karne (seria pięciu rzutów karnych, a w przypadku nie rozstrzygnięcia wyniku serie aż do skutku).


PRZEPISY GRY


A. Nie obowiązuje przepis o spalonym.

B. Rozpoczęcie gry.
1. Przed rozpoczęciem gry sędzia drogą losowania, poprzez rzucenie monetą, dokonuje wyboru połowy boiska lub prawa rozpoczęcia gry przez jedną z drużyn. Zespół, który wygrywa losowanie ma prawo wyboru połowy boiska, przegrywający rozpoczyna grę.
2. Rozpoczęcie gry poprzedzone jest gwizdkiem sędziego, a piłka leżąca nieruchomo na środku boiska musi być zagrana do przodu przez zawodnika drużyny rozpoczynającej grę. Wszyscy zawodnicy muszą się znajdować na własnych połowach boiska, a zawodnicy drużyny nie rozpoczynającej grę muszą się znajdować w odległości co najmniej 3 metrów od piłki. Piłka jest w grze w momencie gdy leżąc nieruchomo w punkcie środkowym boiska zostanie dotknięta przez zawodnika drużyny rozpoczynającej grę.
3. Zawodnik rozpoczynający grę nie może ponownie zagrać piłki, zanim nie zostanie ona zagrana przez innego zawodnika.
4. Z rozpoczęcia gry nie można zdobyć bramki bezpośrednio.

C. Rzuty
1. Tylko bramkarz wznawia grę po aucie bramkowym podaniem nogą z ziemi (z obrębu pola karnego), przy czym piłka po podaniu musi opuścić pole karne (w razie nie opuszczenia piłki
rzut należy powtórzyć).
2. Rzut karny (obowiązuje 9 m)
3. Rzut wolny bezpośredni i pośredni dyktowany jest wg przepisów gry w piłkę nożną.
4. Zabrania się w jakikolwiek sposób blokowania piłki przeciwnikowi, który próbuje wznowić grę z autu, rzutu rożnego czy też rzutu wolnego obowiązuje 3 m, w przeciwnym wypadku sędzia może pokazać zawodnikowi blokującemu piłkę żółtą kartkę.
5. Auty wykonuje się nogą z linii autowej boiska z tak zwanej piłki stojącej, w przeciwnym wypadku strata piłki.
6. Rzut od bramki jest rzutem wolnym pośrednim, wykonanym z pola karnego.
8. Jeżeli w czasie gry bramkarz otrzyma piłkę z powrotem od współpartnera i złapie ją rękoma, sędzia zarządzi rzut wolny pośredni drużynie przeciwnej z punktu, w którym bramkarz dotknął piłkę rękoma.

D. Zmiany
1. Ilość zmian „w locie” dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona, za wyjątkiem bramkarza, który może być zmieniony tylko w czasie przerwy w grze.
2. Zawodnik, który został zmieniony może powrócić na boisko jako zmiennik następnego gracza.
3. Podczas „lotnej” zmiany zawodnik rezerwowy wchodzi na boisko gdy zmieniony zawodnik całkiem opuści pole gry.
4. Strefa zmian znajduje się przy linii środkowej boiska.
5. Bramkarz może zamienić się miejsce z każdym zawodnikiem pod warunkiem, że zmiana zostanie dokonana za zgodą sędziego oraz nastąpi ona w przerwie w grze.