który odbędzie się we wtorek 13 czerwca 2017 roku na stadionie Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Strzelcach Opolskich (ul. Strzelców Bytomskich 2a). Jest to Piłkarska Liga Mistrzów św. Jacka
10turniej.jpg

Przypominamy, że na naszym portalu znajdziesz relację z wszystkich poprzednich turniejów po naciśnięciu znaczka lupy na górnym pasku witryny i wpisaniu słowa turniej w wyszukiwarkę portalową . Program i Regulamin poniżej.

Program

830 – Losowanie grup.
840 – Zbiórka wszystkich drużyn w strojach sportowych (na płycie stadionu,  przy tabliczkach z nazwami szkół)
845 – Oficjalne  otwarcie Turnieju, przywitanie Gości i prezentacja drużyn
900 – Rozgrywki grupowe na 4 boiskach
1300 – Faza pucharowa
1400 – Poczęstunek
1500 – Mecze o 3 miejsce
1530 – Mecze finałowe (o 1 miejsce)
1545 – Ceremonia zakończenia (wręczenie pucharów, pamiątkowych medali i podziękowań dla sponsorów i patronów).


REGULAMIN
 X MIĘDZYDIECEZJALNEGO
TURNIEJU PIŁKARSKIEGO
 O „PUCHAR ŚW. JACKA”


ORGANIZATORZY:
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Strzelcach Opolskich
ul. Powstańców Śl. 3, 47-100 Strzelce Opolskie
Tel. (77) 461-27-01, Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu
ul. Książąt Opolskich 19, 45-005 Opole
Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego
ul. Drzymały 1a, 45-342 Opole
Międzyszkolny Ośrodek Sportowy w Strzelcach Opolskich
ul. Strzelców Bytomskich 2a, 47-100 Strzelce Opolskie
KOORDYNATOR:
Adam Kała
Tel. 666-091-606
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
CEL:
Celem turnieju jest przede wszystkim integracja młodzieży szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i wyższych metropolii górnośląskiej związanych ze św. Jackiem poprzez sportową rywalizację w duchu fair play, wolnym od wulgaryzmów i agresji boiskowej, jak również propagowanie wartości w sporcie oraz ukazanie relacji pomiędzy wiarą i sportem. Turniej wpisuje się w takie akcje jak „Kibicuję Fair Play”, czy też „Stop zwolnieniom z WF-u”.
MIEJSCE I TERMIN:
Turniej zostanie rozegrany na stadionie Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Strzelcach Opolskich (ul. Strzelców Bytomskich 2a), w dniu 13 czerwca 2017 roku, w godzinach od 8:30 do 16:00.

UCZESTNICY
Udział w turnieju wezmą zaproszone reprezentacje: szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych i wyższych diecezji: częstochowskiej, katowickiej, gliwickiej i opolskiej, którym patronuje św. Jacek.
Szkoły gimnazjalne, ponadgimnazjalne i wyższe rozgrywać będą swoje mecze równolegle na trzech boiskach trawiastych, natomiast szkoły podstawowe – na boisku z trawą syntetyczną. System rozgrywek będzie nawiązywał swą formułą do rozgrywek 3 najpopularniejszych lig piłkarskich Europy (niemieckiej, angielskiej i hiszpańskiej), gdzie każda z drużyn szkolnych będzie występować jako przedstawiciel jednego klubu występującego w lidze niemieckiej (podstawówki), lidze angielskiej (gimnazja) i lidze hiszpańskiej (ponadgimnazjalne i wyższe).

SYSTEM ROZGRYWEK
Rozgrywki prowadzone będą zgodnie z systemem ligowym (każdy z każdym).
Każda drużyna na podstawie losowania zostanie przypisana do konkretnego klubu występującym w najsilniejszych ligach europejskich (losowanie odbędzie się przed rozpoczęciem Turnieju o godzinie 8:30).
    W wyniku losowania drużyny zostaną podzielone na 6 grup po 4 zespoły. W grupach A i B zagrają szkoły podstawowe, C i D – szkoły gimnazjalne, a w grupach E i F – szkoły ponadgimnazjalne i wyższe.
    Turniej rozgrywany będzie w dwóch fazach:
I faza – grupowa (mecze w grupach A, B, C, D, E, F zostaną rozegrane systemem „każdy z każdym”). Wszystkie drużyny fazy grupowej awansują do II fazy turnieju.
II faza – pucharowa  (po rozgrywkach grupowych nastąpi system pucharowy: gdzie drużyna, która zajęła pierwsze miejsce w grupie A zmierzy się z drugą drużyną grupy B, 1B – 2A, 3A – 4B, 3B – 4A, 1C – 2D, 1D – 2C, 3C – 4D, 2D – 3C, 1E – 3F, 1F – 2E, 3E – 4F, 3F – 4E.
Wszystkie drużyny w poszczególnych kategoriach zagrają mecze finałowe o miejsca. Zwycięzcy następujących meczów zagrają o mecz o 1 miejsce: 1A-2B zmierzy się ze zwycięzcą 1B-2A, zwycięzca  1C-2D zagra z zwycięzcą 1D-2C,  zwycięzca 1E-2F ze zwycięzcą 1F-2E, a przegrani zagrają mecz o 3 miejsce. Zwycięzcy następujących meczów zagrają o 5 miejsce: zwycięzca 3A-4B ze zwycięzcą 3B-4A, zwycięzca 3C-4D ze zwycięzcą 3D-4C oraz zwycięzca 3E-4F ze zwycięzcą 3F-4E, a przegrani – mecze o 7 miejsca.
SYSTEM PUNKTOWANIA
1.    Za wygrany mecz drużyna otrzymuje 3 punkty, za remis 1 punkt, w przypadku porażki 0 punktów.
2.    O kolejności miejsc w rozgrywkach grupowych decyduje:
•    większa liczba zdobytych punktów,
W przypadku uzyskania równej liczby punktów przez 2 zespoły:
•    bezpośredni pojedynek,
•    korzystniejsza różnica bramek,
•    większa liczba zdobytych bramek,
W przypadku uzyskania równej ilości punktów przez więcej niż 2 drużyny przeprowadza się dodatkową punktację pomocniczą wyłącznie między zainteresowanymi zespołami (tzw. „mała tabela”), kierując się kolejno zasadami podanymi wyżej, biorąc pod uwagę jedynie wyniki spotkań pomiędzy zainteresowanymi zespołami.
3.    W fazie pucharowej, w przypadku remisu – seria rzutów karnych – 5 kolejek – w przypadku braku rozstrzygnięcia po 1 kolejce do skutku.

ZASADY I PRZEPISY GRY 
W trakcie trwania turnieju stosuje się przepisy gry Polskiego Związku Piłki Nożnej z następującymi wyjątkami:
1.    Drużyna liczy maksymalnie 10 zawodników, minimalnie 6 zawodników.
Na boiskach trawiastych grać się będzie po 7 zawodników (6 w polu + bramkarz). Na boisku z nawierzchnią syntetyczną po 5 zawodników (4 w polu + bramkarz).
2.    Mecze odbywać się będą na trzech boiskach z nawierzchnią trawiastą i jednym boisku z trawą syntetyczną.
•    Pole gry ma długość 60-70 m. i szerokość 40 m., będzie wyznaczone na boisku.
•    Pole karne: linie wyznacza się w odległości 9 metrów od linii bramkowej i po 5 m na zewnątrz od słupków bramek (prostokąt o wymiarach 9 x 15 m).
- Bramki o wymiarach 2 x 5 m.
- Piłka do gry – Nr 4/5
3.    Czas gry: na boiskach trawiastych – 2 x 10 min. (szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne), a na boisku syntetycznym – 2 x 7,5 min. (szkoły podstawowe). Przerwa między połowami meczu jest krótka, przeznaczona tylko na zmianę stron.
4.    Sędziowanie: 1 arbiter podczas gry.
5.    Zawodnicy są zobowiązani do grania w obuwiu piłkarskim (z wyłączeniem wkrętów).
6.    Zmiany zawodników dokonuje się „w locie”, w wyznaczonej strefie zmian z zachowaniem zasady – zawodnik wchodzący włącza się do gry z chwilą opuszczenia boiska przez zawodnika schodzącego (liczba zmian podczas meczu jest nieograniczona, bramkarz może zamienić się miejscami z zawodnikiem z pola).
7.    Wznowienie gry przez bramkarza następuje poprzez zagranie piłki nogą lub ręką.
8.    Rzuty wolne wg interpretacji sędziego, a odległość muru od piłki przy wznowieniu wynosi 7 metrów.
9.    Rzuty karne wykonywane są z odległości 9 metrów
10.    Rzut z autu wykonywany nogą zza linii bocznej boiska, natomiast aut bramkowy wybijany z „piątki” 
11.    Nie obowiązują przepisy o pozycji spalonej
12.    Kary dla zawodników za brutalną grę i niesportowe zachowanie: 2 minuty (żółta kartka), wykluczenie z gry bez możliwości zastępstwa (czerwona kartka).

KARY
Zasady stosowania kar za napomnienia.
1. Sędzia prowadzący zawody może ukarać zawodnika wykluczeniami z gry:
a. Przy pierwszym napomnieniu – karą wykluczenia w meczu na czas 2 minut.
- Zawodnik ten może wejść ponownie do gry po odbyciu całej kary.
b. Przy drugim napomnieniu – karą wykluczenia do końca meczu.
2. Zawodnik zostaje ukarany upomnieniem (kara 2 minuty wykluczenia), jeżeli popełni jedno z następujących przewinień:
a. Jest winny niesportowego zachowania;
b. Słownie lub czynnie demonstruje swoje niezadowolenie z decyzji sędziego;
c. Uporczywie narusza przepisy gry;
d. Opóźnia wznowienie gry;
e. Nie zachowuje wymaganej odległości przy wznowieniu gry rzutem rożnym lub rzutem wolnym pomimo upomnień sędziego
f. Wchodzi lub powraca na boisko w nieuprawniony sposób;
g. Podważa decyzje sędziego.
3. Zawodnik zostaje bezpośrednio wykluczony z gry, jeżeli popełni jakiekolwiek z następujących przewinień:
a. Gra brutalnie;
b. Pluje na przeciwnika lub inną osobę;
c. Zachowuje się wybitnie niesportowo;
d. Używa ordynarnego, obelżywego, znieważającego języka;
e. Pozbawia drużynę przeciwną oczywistej szansy na zdobycie bramki, rozmyślnie zagrywając piłkę ręką (nie dotyczy bramkarza we własnym polu karnym);
f. Otrzymuje drugie upomnienie w tym samym meczu.
4. Walkower zawsze przyznawany jest w stosunku 3:0 na niekorzyść drużyny ukaranej. Drużynie, której walkower przynosi korzyść bramkową przyznaje się też 3 punkty. Walkower można otrzymać za:
a. Niestawienie się drużyny punktualnie na mecz,
b. Wstawienie nieuprawnionego zawodnika na mecz,
c. Przerwanie meczu z powodu kar lub innych nieprzewidzianych zajść.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.    Każda z drużyn musi mieć Opiekuna (kierownika), który będzie informowany przez organizatora o przebiegu rozgrywek oraz innych sprawach organizacyjnych. Opiekun zobowiązuje się opiekować zawodnikami swojej drużyny i ponosi odpowiedzialność za właściwe zachowanie się zawodników oraz osób im towarzyszących podczas pobytu na zawodach. Opiekunem może być tylko osoba dorosła.
2.    Opiekunowie drużyn proszeni są o podanie listy uczestników turnieju wraz z danymi o które prosi organizator,  drużyny obowiązuje jednolity strój sportowy, obuwie dostosowane do gry na hali, a zawodnicy zobowiązani są do występów ze stałym numerem na koszulce (Organizator zapewnia koszulki treningowe).
3.    W przypadku nieprzestrzegania regulaminu lub przepisów gry organizator ma prawo:
•    weryfikacji wyniku meczu,
•    dyskwalifikacji zawodnika lub drużyny z rozgrywek
4.    Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za wypadki wynikające z udziału w rozgrywkach osób chorych oraz skutki wypadków przed, po i w czasie gry.
5.    Każda z drużyn ubezpiecza się na wypadek nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie.
6.    Każdy uczestnik Turnieju ma obowiązek posiadać w ich trakcie ważną legitymację szkolną.
7.    Organizator ma prawo do sprawdzenia tożsamości osób zgłoszonych do Turnieju.
8.    Do interpretacji niniejszego regulaminu uprawniony jest jedynie Organizator.
9.    Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na terenie obiektu na których prowadzone są rozgrywki.
10.    Szatnie dla zawodników znajdować się będą na trybunach stadionu (prosimy o pozostawienie wartościowych rzeczy w autobusach, bądź pod opieką kierownika drużyny).
11.    Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminów meczy podczas trwania rozgrywek.
12.    Warunki użytkowania i przebywania na obiekcie na których prowadzone są rozgrywki regulują przepisy obowiązujące na danym obiekcie.
13.    Kwestie sporne nie objęte niniejszym regulaminem rozstrzyga organizator w gronie zainteresowanych zespołów.
14.    Organizator zapewnia obsługę pielęgniarską i materiały organizacyjne.

W przypadku nie przybycia którejś z drużyn na turniej ostateczna wersja systemu rozgrywek będzie ustalona przez organizatora w dniu zawodów.